Tuesday, 2 July 2013

Tangisan seorang mud logger tersadai

Assalamualaikum wbt


Pernah tengok lelaki kacak menangis? Lelaki selalu disinonimkan dengan un-cry-able being. Oh benarkah? Lelaki nampak j macho tapi sebenarnya ada taman di dalam hatinya. (eewwaahh!!)

Tak kisah anda lelaki atau perempuan; asalkan anda manusia anda sebenarnya perlu menangis. Tidak dapat menangis salah satu tanda kerasnya hati.

Ok, bukan nak suruh korang menangis tatkala anda ditinggalkan awek. Sebab sebelum anda menangis, malaikat bahu kiri tak menang tangan sibuk catat dosa anda dan malaikat kanan menangis tak de kerja amal untuk di catat. (ok, ekzegeret disitu)

Saya sebenarnya patut ke laut semalam, namun tersadai sehingga esok pagi atas sebab-sebab teknikal yang tidak dapat dielakkan.

Saya dalam rangka untuk menyiapkan jiwa dan mental untuk sekali lagi berpuasa di tengah laut. Jika tahun lepas di perairan Terengganu, pada tahun ini di perairan Sarawak. Ahh.. Dapatkah saya berkesempatan untuk mengejar bonanza pahala yang disediakan Tuhan?

Maka saya nak kongsikan lagu yang berjaya membuatkan mata saya berair (Potong bawang bak kata Inche Gabbana)

-------

Malai rinduku merintih kecintaan
Duduk termenung hanya bingung kerinduan
Walaupun jauh dari nyata kasih dan sayang
Kasih dan sayang telah lama kusatukan
Semua kasihku dalam gemala
Ke laut jawi 'kan kukirimkan sana

Duhai kasih hijabMu di sini
Masyur rupaMu di mata kalbu ini
Berbaringan diusik rindu azali
Di manakah kekasih yang jauh dariku
Memakan debu... rinduMu

Segenap nafasku melihat renunganMu
Wangi dan harum Kau kekasih
Antara lamunan segala kalimahku ini
Siapa yang mengerti

Menghilang tahun kutahan dahaga
Setelah habis madah untuk sang puteri
Pautan kasih kukenal sendiri
Teringin ku melihat sebalik hijabMu
Wajah yang kupuja

Kekasih... lama sudah aku merindu
Larut nan denai larat nan damai
Haram kelamin untuk kita bercerai
Rasa kasih dan sayang dalam keredaanMu

 Hak cipta terpelihara : Luncai Emas Sdn Bhd





Amacam? Gua nanges. Lu nanges?


1 comment:

ML/DHI said...

Salam bro,,
Kalau kau igt lg, aku pernah emel kat kau tny pasal experience sbg mud logger.

Just drop this comment to greet.. :)