Monday, 13 February 2012

A week before the 2nd

Assalamualaikum wbt


Setelah seminggu aku berada di rumah, meluangkan waktu untuk berpolitik dengan Bonda, aku kembali ke daerah Hulu Langat yakni Bangi.

Seminggu lagi akan ku menjadi kembali student master yang belajar pasal batu dan benda-benda yang seangkatan dengannya. Result? dah keluar dah... brapa dapat? Biarlah rahsiaaa~~ oh yeah~!!


Selama aku cuti, banyak masa aku menikmati buku-buku yang aku beli tapi tak baca-baca sampai la nih. Tak kurang juga dengan tertidor dengan posisi yang begitu selesa. Seriyus, rakan-rakan yang kata aku beruntung sebab cuti uni. Ye untung, tapi sebelum kami cuti, muka saya dipenuhi liang-liang stoma yang merah dan rumput-rumput hitam dan kasar.





ugly, i know.. tapi sekarang alhamdulillah 'bersih'










Ada satu weekend tuh, aku buat solo trip ke satu lokasi untuk membuat kajian sampingan aku. Berhasil, alhamdulillah. Bila aku dapat kongsi dengan korg? wallahualam.. aku bagaikan perlu waktu yang lapang dan fokus ala space cop gaban untuk aku tulis short book pasal kajian aku.

Orang kata, benda aku buat nih rugi, sebab tak de hasil sijil or pulangan gaji. Entahlah, mmg masa bulan dec, aku mmg dah rasa nak padam blog dan facebook.  sebab aku tau yang kualiti penulisan aku semakin menurun dan tiada identity dan fokus. Maybe i should stop writing.

Entah la.. bila muhasabah balik.. mungkin niat aku menulis dah tak betul. Aku masih ingat quote satu blogger nih, 'Write to express not impress'.


 To be frank, banyak betul benda yang aku nak share kepada dunia. Macam-macam background dan bidang aku dapat enlightment. In the end, aku rasa it wasn't a sharing, more to trying to impress.

A writer who lost its identity..

damn..


But hey, bila aku pikir balik, ada certain strong points dengan blog yang serba tak power nih. I guest i have to look back and search for it! Orang kata, tak perlu setiap hari update. Just write bila terasa nak tulis and stop hoping for responses.


In the end, its about amal kita yang kita buat, bukan kita buat kerana nakkan hasilnya. Amal kita yang dikira dan dihitung kerana hasil rezekinya itu telah ditetapkan Allah.





dush, sedibik kat muka






Simon 'Adam' Malik

No comments: