Saturday, 28 May 2011

prelude to JUMP~!

Assalamualaikum wbt


Ianya tiba lagi! hehehe..


Takde la, ini first time buat since balik Malaysia. Di France, untuk beberapa minggu dalam setahun, saya biasanya akan keluar mengembara / melawat rakan-rakan di France. Dan the best part tuh saya lakukan secara melompat-lompat yakni multiple destination. Bukan saya duk terlompat-lompat macam monyet kat Stesen keretapi ye? Sila ubah persepsi anda. Pengembaraan secara solo gituh. ^^

Mengapa solo? Entah, sejak azali lagi kot dah bersifat macam tuh. Kalau beli surat khabar hari ahad pukul 8 pagi naik basikal, pukul 9 belum tentu balik rumah sebab round-round taman exploring new routes and areas. Ada je kawan saya yang pergi madrid solo. Dia ajak saya gak masa tuh, tapi saya tak ingat kenapa saya menolak walhal saya memang beria-ria nak jalan Spain.

Orang selalunya tanya, negara apa yang dah saya pergi.. saya biasanya akan jawab, tak banyak sebab france sendiri saya tak habis cover.. (aisyeh, bila nak balik france balik nih?). Walaupun solo, biasanya di tempat yg saya berhenti, saya akan berjumpa dengan rakan tempatan saya, tak kisah la dari bulatan gembira ke, konferens riang ke, kenalan sekolah / tempat belajar ke, sedara mara ke... Kira solo part tuh, time dalam kenderaan je la kot. ahahaha~

So start esok insyaAllah, saya memulakan pengembaraan selama (max) 8 hari (terpulang pada tenaga. kalau trase nak balik saya balik awal, hehehe). Destinasi? Erm.. Saya bagi clue pendek.. bermula di Kuantan bersama Inche Gabbana dan berakhir di ipoh bersama bapa saya. So apa yang berlaku ditengah-tengah? Suprise le wei! ^^

InsyaAllah, doakan keselamatan saya di kala mengembara dan pulang. Dan saya juga nak minta maaf atas tersalah kata terguris hati hasil entry saya seblom² nih. T_T

Untuk mengelakkan anda meroyan tak tentu hala, kerana tidak dapat membaca entry wotpog selama saya mengembara... (ahaha, cam power la sangat entry saya), maka saya schedule'kan satu cerita. Cerita itu saya ambil dari himpunan cerita pendek saya. So kalau dah terbaca tuh.. minta maap bebanyak je la ek?



Maka, dengan lafaz bismilllah, JUMP pun bermula!!!



wallahualam

 p/s : JUMP = Jaulah Untuk Mengeratkan Perhubungan

Simon 'Adam' Malik

No comments: