Tuesday, 9 February 2010

not yet!!!

Assalamualaikum wbt




actually aku patut menulis mengenai pengembaraan aku.. tak mula lagi. idea dah ada. tapi lom sempat menulis panjang. tapi takper, entry pendek nih buat pelepas rindu aku ngan laman wotpog nih.


dua minggu lepas, hati aku tetiba menerima climatique change yg mendadak. boleh katakan aku masa tuh kategori org yg.. erm.. complicated

tapi benar org kata, tatkala hati berkecamuk, emosi kurang stabil, kerja-kerja dan kerja membuat anda terlupa jap. tapi itu hanya sekadar 'pain killer' terhadap prob anda. apa yg diperlukan adalah ubat yg mengubati punca yg rosak.

alhamdulillah.. tidak sangka pada satu tghri, walaupun kami tidak sempat habis berbincang, namun apa yg terbuku dihati diluahkan.. direct.. takde sorok².. walaupun ikhwah (sahabat) itu tak sampai 24 jam aku kenal.

kelakar pun ada. tapi benar aku rasakan dada yg sebelum nih sempit, tetiba dgn izin allah dilapangkan. alhamdulillah.. sesungguhnya Allah masih sayangkan hambanya.. dia tidak pernah zalim terhadap kita, tapi kita yg menzalimi diri sendiri.

dan 2 minggu akan datang, iA aku diberi tanggungjwab menjadi saudagar runcit dan juga along terulung.. hehe.. utk apa? cukup la hnay sekadar tahu. hidup ini bukan sekadar perlu menelaah bidang yg anda amik, namun human skills juga diperlukan. bukankah seorg muslim actually seorg yg all-rounded?

yup yyup, dis is my final round, final sprint. dah aku bersyukur, aku bagai dirasuk semangat masa aku spm. kalau tak aku, mesti aku lembik jer bila sebut pasal study. alhamdulillah AIRIS,ROUGE, FIST dan ADVISOR byk gak bantu dalam menyusun hidup, dan menolong aku dalam byk hal. (siapakah figure² ini???, ngehehehe.. kita tunggu dan lihat)


(entry ini diakhiri secara tak sengaja keitka, ADVISOR melantunkan lagu 'from the heart')


wallahualam

No comments: