Sunday, 24 May 2009

A tale from Rouffiac - Prologue

Assalamualaikum

insyaAllah utk post² yg akan datang, aku akan bercerita mengenai pengalaman aku ber'stage di Rouffiac. nk tau sebab kenapa? sebab dalam seminggu berstage, bermacam² pengalaman dan didikan yg aku terima, dari segi geology mahupun dari segi seorg islam

Rouffiac yg berada dalam region Aquitane, terletak lebih kurang 700 km perjalanan kereta atau 5 hari 17 jam perjalanan kaki dari Besançon

stage ini ditunggu² oleh promo kami, kerana ia merupakan stage-yg-berhari² yg pertama kali utk kami. kiranya, dalam masa seminggu itu, kami akan merasa pahit getir seorg geologist ketika field work. dan aku... pahit getir seorg islam yg akan hidup bersama org² perancis, tiada org islam disekeliling mahupun suasana islam.

Bagaimana aku adapt suasana yg penuh cabaran ini?

Bagaimanakah aku membawa imej islam di dalam kelompok manusia yg sememangnya tak
faham erti sebenar islam?

Apa pandangan mereka?

Apa pula pandangan aku terhadap budaya dan pemikiran masyarakat France?

Dan apa pula rahsia Allah yg disembunyikan disini?



COMING THIS JUNE

2 comments:

nu-hja said...

wah ~ bila nak June ni??
mcm movie pula awk buat macam ni,
huhu.

p/s : erm, bila ada masa, boleh awk kecilkan sikit font? Kalau xnak pun takpe, cadangan saja =)

Simon Malik said...

haha, buat cerita panjang, ala² doraemon gituh. hehe..

erm.. pergi besar kalau tak nnti susah nk baca ngan warna font dan back ground yg kurang menyilang. hehe..