Monday, 18 August 2008

la sallian 4 life

salam

pada 9 ogos, dengan izin tuhan aku bertemu dgn sahabat2 forever dr sekolah rendah. Sharil Anuar yg skrg sedang training menjadi pilot di langkawi, menelefon aku malam2 buta ketka aku tgk syok nk dibuai mimpi.. hehehe.. dier ajak aku kuar, maklum la aku nih stahun skali balik.

so dlm time tghri aku gi la rumah dier kat shah alam tuh. pergh.. rindu seh aku ngan mamat nih. dari dejah satu aku knal mamat nih. dier pernah skali duk belakang aku dgn sepupu time dejah satu. pernah gak rr gadoh gan dier tp kejap jer, cam adik beradik pny gdo ler.. ehehe...

aku meneman dier gi repair Xbox dier yg overheated tuh kat the summit. then after pekena game time crisis (game ltihan menembak aku, mana tau diperlukan pada masa akan dtg..) aku gi lunch kat Restoran Molek, kedai makanan org kelantan. Aril mempromote aku kedai nih coz dier kater nasi kerabu kedai nih best n air sirap bandung dier yg special name 'bandung molek'



lauk pilihan, ayam atau ikan. nasi dihidang mcm gambar atas. kalu org puteh msti terkejut tgk nasi warna biru. hehehe.. nih disebabkn nasi ditanak bersama sejenis daun nih (baru borak ngan bonda semlm pasal nasi nih, luper plak namer daunnyer). yg special adalah air sirap bandung dier. yg dekat ngan kamera tuh maser lom kacau lagi,yg jauh sket bandung yg sedia diminum, n org yg tgh posing tuh kawan aku XD
apa yg menarik adalah, sirap merah tuh aku rasa la seblom aku kaco. takde raser manis lagsung. mcm sirap asli tanpa gula (aku agak la..) warna dier pon mcm melekat tak tanggal2. mengingatkan aku dengan Buah naga merah yg biler mkn sure gigi baru mentekedarah org..hehehe..
total semua rm16, so satu kepala rm8 la. (mcm mana aku leh mempromote bende nih?)


abis jer lunch kitrg gi balik kat umh aril. tak lamer kemudian, sahabat aku bernama Shahul Reza (amik degree meka kat uitm) n Alif Farhan (kat MMU melaka) tiba di rumah. masyaAllah.. rindu btol aku ngan diorg. 2 org nih aku kenal dr dejah satu gak! maser aku menyalam mak aril, dier kater kitorg dah beso panjang dah.. yup, parents kitrg pon mengenali antara satu sama lain. lamer gak rr kitrg borak2. topik yg tak pernah miss kalu reunion cam ni, pngalaman suka duka kat skolah especially skolah menengah. hehehe.. saket rahang aku sb asyik ketawa n senyum.. =p

dlm pkol 6 cam tuh kitrg balik ke rumah masing2. mlm tuh aku gi andalas corner jumpa Al ngan farizul (juga sahabat skolah). then biler borak2 kjap, tetiba oleh jumpa ngan cikgu zainon sefamily kat situh. then dlm stengah jam, jumpa plak jivan n rakannyer yg juga kawan skolah. aku bersyukur sgt aku dpt jumpa ngan diorg, dlm satu hari plak tuh. ada lagi sahabat2 dan kawan2 dr skolah rendah yg aku masih lom jumpa. tgk la mgkn aku akan bertemu dgn diorg satu hari nnti.. insyaAllah..

dr kiri: Aril, Alep n Reza

wasalam

2 comments:

AISHAH roslan said...

salam. arghhh, saya kelaparan!!!

Simon Malik said...

wasalam. arghhh, saya tidak kelaparan!! hehehe..