Thursday, 5 June 2008

Jun story

salam

sesedar kiter masuk bulan jun, bulan yg paling dinantikan pd tahun nih. alhamdulillah byk bende berlaku seblom aku start menulis post nih. perkara yg baik berlaku, aku bersyukur kpdNya, perkara yg kurang baik, aku ambil sbg pengajaran.

mggu lepas ari jumaat, aku ke Colmar utk program Syahadatul Haq yg diplan oleh sahabat² dr UK. aku ambik train dlm kol 11 pg, sbb aku nk sampai colmar sblom kol 5, sbb nk pegi bank. trip aku nih aku gi ngan Iz. (naseb baik berteman, kalu tak sure buhsan giler). sesampai jer colmar, kiter mencari kedai kebab ungüt, sbb kebab dier sgt la sedap n roti dier home made. =)

after kitrg mengisi perut, kitrg pon jln la sket² sampai bank. lepas aku selesaikan hal² seperti, virements, masalah password, penyerahan kontrak baru etc etc, aku ngan iz berpecah sat, sbb aku nk gi kedai buku carik buku.

aku gi kat Fnac, takde la byk sgt buku dier, so aku cam nk gi Ruc, tp rasernyer tak sempat. so aku niat nk gi next time. maka aku pon cont my journey ke rumah sahabat² colmar aku.

program tuh start ari sabtu pagi sampai ahad mlm. kalu aku nk citer pnjg ler sgt, so aku letak gamba² je la ek?

aktivit pagi, cergas! cergas!






Tekun mendengar dan berbincang



Lunch break dgn Ayam pgg ngan kebab



Syed ngan Ashraf



Jamuan di Masjid



Perbincangan bersambung..



yup, itu la antara gamba² time program. aku boleh jer cerita pasal aper program nih, tp takot korg tak phm. bukan sbb aper, nih sambungan program ISK kat Nice itu arik.
sori sesgt.. =(

aku balik besançon balik ari senin pagi. ari selaser lak, Iz balik malaysia.. huhuhu.. tggl la aku sorg kat umh. farid mmg takde, dier gi eurotrip sejak sabtu itu ari. then semlm aku gi tgk result (padahal dah tau dah, prof kasi via email, dier kasi purata tahunan jer).

alhamdulillah syukur nikmat kpd Allah, dier pemberi segala nikmat kat dunia nih.. aku lulus dgn baik. purata sem 2 aku, aku dpat 12.101 per 20. purata tahunan aku aku dpt 12.658. maka, dgn izin Allah, aku pon lulus tahun satu aku di Universiti. =)

so arini aku nk wat kenduri sket (tp aku sorg je la mkn, hahaha)aku nk wat rendang ngan lauk² raya lain. lagipon aku nk abiskan stock² rempah dan sebagainyer sblom aku balik msia. insyaAllah aku akan pulang ke msia pd 16 jun, dan sampai di KLIA pd 17 Jun pkol 630 pagi. Jumpa di Malaysia insyaAllah~~

Wasalam

No comments: